Садиба Сікорського – обличчя України

Президент Асоціації конгресменів США підтримав багаторічну кампанію громадських активістів на шляху порятунку архітектурної пам’ятки світового значення, яка знаходиться у центрі Києва – садиби батька світового авіабудування, українця, випускника КПІ Ігоря Сікорського.

12 грудня 2014 р. відбулася спільна з громадськими активістами прес-конференція голови Асоціації конгресменів США, одного з найвпливовіших лобістів США, конгресмена шести скликань Джима Слетері, який заявив про готовність сприяння американської сторони українським активістам у відновленні та капітальній реконструкції сімейної садиби відомого у всьому світі авіаконструктора Сікорського, що знаходиться у Києві по вул. Ярославів Вал.


Активісти ведуть боротьбу за родинний будинок сім’ї Сікорських вже третій рік.  Садиба знаходиться в історичному центрі столиці, на вулиці Ярославів Вал, 15-б. Вона була побудована батьком науковця Іваном Сікорським на початку ХХ століття, і є вишуканим пам’ятником архітектури і складовою світової історії.

Але в Україні через корупційні дії урядових структур її довели до жахливого стану. У домі авіаконструктора ночують безхатченки, будівля стоїть без криши, вона розвалюється і жахливо виглядає. Як історична пам’ятка з часів незалежності садиба перебуває на балансі Міністерства оборони України, але, користуючись байдужістю громадськості, її віддали в оренду на 49 років так званому “благодійному фонду”, який за документами зобов’язався взятися за капітальну реставрацію та зробити в садибі музей. Вже пройшло 14 років, і стан будівлі стрімко погіршується. Усі юридичні реквізити «благодійного фонду» фіктивні, і єдина мета існування цієї організації і договору з нею – довести будівлю до стану, у якому її вже не можна буде відреставрувати.

Громадські активісти з 2012 р. розпочали боротьбу за порятунок садиби Сікорського. Міноборони почали судитися з «фондом», щоб розірвати злочинну угоду у зв’язку з невиконанням умов договору про збереження будівлі. Тепер наші активісти добилися підтримки американської сторони і її включення у процес. Компанія «Sikorsky Aero Engineering Corporation», яка була створена українським генієм і досі успішно функціонує, його нащадки у Сполучених Штатах готові приєднатися до створення музею Сікорського у родинній садибі.

Але головна битва за розірвання кабального договору попереду. Попереду також тривалий процес капітального ремонту будівлі і створення у ній музею авіації, де б  тисячі відвідувачів дізнавалися про видатного співвітчизника та його внесок у розвиток світового авіабудування.

Ця садиба є легендарною, на її подвір’ї Сікорський сконструював свої перші 6 моделей літаків та прототип гелікоптера. Відродити цю архітектурну пам’ятку і зробити її перлиною історичного Києва – наш обов’язок, приєднуйся!

Ігоря Сікорського називають «авіаконструктором №1». Він є автором і конструктором першого гелікоптеру, літаків-велетнів, першого літака-амфібії. Заснував кампанію «Sikorsky Aero Engineering Corporation», здійснив перші перельоти через Атлантичний і Тихий океани. Його розробками користується вся світова і військова, і цивільна авіація, а у небо досі гвинтокрил підіймається таким, яким його придумав Сікорський.

Ігор Сікорський – україно-американський авіаконструктор. Народився у Києві у 1889, навчався у Київському політехнічному університеті. У Києві, на подвір’ї власного дома сконструював перші 6 моделей літаків та гелікоптер. До 1918 працював у Російській імперії, за цей час встановив світові рекорди у авіації, сконструював серії літаків нового типу: вантажопідйомні, багатомоторні та інші.

Після перемоги більшовиків був вимушений емігрувати. Спочатку – до Франції, а через рік – до США, де зробить свої найвидатніші відкриття.

Таланту Ігоря Сікорського ми зобов’язані сучасним виглядом світової авіації. Свій перший гвинтокрил він підняв у повітря у 1939, і у наш час більше 90% вертольотів сконструйовано за його схемою. Пізніше він урізноманітнив типи гвинтокрилів, і вони активно використовувались на фронтах Другої світової війни. У США ним було створено 17 базових типів літаків і 18 типів гвинтокрилів. Помер винахідник у 1972 у США.

http://neary.info/biz/ua